۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۰۵۹۹۸
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

تقویت گفتمان انقلابی، راه حفظ و تقویت نظام|ضرورت توجه طلاب به منشور روحانیت

تقویت گفتمان انقلابی، راه حفظ و تقویت نظام|ضرورت توجه طلاب به منشور روحانیت
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، حفظ انقلاب و نظام اسلامی را در گرو تقویت گفتمان های انقلابی دانست و بر ضرورت توجه ویژه طلاب به منشور روحانیت تأکید کرد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به دیدار روز گذشته طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، این دیدار را حاوی مطالب و مباحث بسیار مهم دانست و بر ضرورت توجه و تحقق رهنمود‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری از سوی حوزه‌های علمیه و روحانیت تأکید کرد.
 
وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری در این دیدار بر ضرورت مطالعه کامل منشور روحانیت از سوی حوزویان تأکید کردند، افزود: منشور روحانیت یک سند جامعی از وظایف روحانیت و حوزه‌های علمیه است که از سوی امام خمینی (ره) مطرح شده است.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امام خمینی (ره) در آن سند تاریخی چهره روشنی از جایگاه روحانیت را در نظام دینی ترسیم کردند، خاطرنشان کرد: مطالعه عمیق این سند و همچنین تلاش در جهت تحقق مطالبات امام راحل و مقام معظم رهبری به طور حتم به ارتقا و تقویت جایگاه روحانیت در نظام اسلامی خواهد انجامید.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام خمینی (ره) درآن منشور تاریخی مسیر حرکت روحانیت را مشخص کردند، بیان داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در آن پیام تاریخی روحانیت را حافظان اصلی انقلاب و نظام دینی معرفی کرده و آن‌ها را از هر گونه انحراف و کج روی بر هذر داشته است.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که تأکید دوباره مقام معظم رهبری بر مطالعه منشور روحانیت از سوی روحانیت نشان از اهمیت و جایگاه آن سند ارزشمند و تاریخی انقلاب است، ادامه داد: امروز حوزه و روحانیت انقلابی که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد باید با بصیرت انقلابی خود در برابر هر گونه انحراف و کج روی‌های جریان‌های معاند ایستادگی و از اصل انقلاب و نظام الهی حراست و پشتیبانی کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز یکی از وظایف مهم حوزه‌های علمیه و روحانیت افزایش معرفت و تقویت گفتمان‌های انقلابی در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: راه تقویت انقلاب و شکست توطئه دشمنان تقویت گفتمان انقلاب و نظام اسلامی است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمن برای نفوذ در کشور به دنبال تضعیف ارزش‌های انقلابی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: این وظیفه روحانیت است در منبر‌ها و خطابه‌های تبلیغی خود ضمن افزایش معرفت دینی مردم در جهت تقویت گفتمان انقلاب نیز تلاش کند.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که حفظ انقلاب و نظام اسلامی در گرو تقویت گفتمان آن است، بیان داشت: دشمن می‌کوشد تا مانع از گسترش و تقویت گفتمان انقلاب در داخل و خارج شود تا از این طریق مانع گسترش مبانی انقلاب در میان ملت‌ها شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود پیوند مردم با روحانیت را عمیق و مستحکم دانست و با بیان این که روحانیت همواره مهم‌ترین و اثرگذارترین پایگاه دینی و مردمی در جامعه اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز علیرغم همه توطئه‌ها و دروغ پردازی‌های دشمنان یک پیوند محکمی میان مردم و روحانیت برقرار است و نمونه عینی آن را در تشییع باشکوه روحانی شهید همدانی دیدیم./950/ت210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات